270217.jpg

 

i

Lapsena vitutti kun äiti oli aina töissä, päivisin kaupassa myymässä ja iltaisin siivoamassa

Vitutti kun isä oli aina poissa tai kännissä, istui kotona kavereiden kanssa,lorotti kahvin sekaan jallua

Isosisko ei tahtonut hoitaa mua

Sitä vitutti

Eniten mua vitutti kun meille tuli pikkusisko

Mä täytin sen vaunuja kivillä, kun se oli niissä nukkumassa, mut äiti pelasti sen

Mua vitutti,kyllä äitillä oli pikkusiskolle aikaa

Vitutti kun ei ollu kahisevia kurahousuja eikä hiekkalapparia

Äiti anto perintöhopealusikan mulle lapioksi

Ettei olis vituttannu hiekkalaatikolla

 

ii

Nuorena vitutti ku ei ollu sinistä toppatakkia

Vitutti ku ei uskaltannu ottaa likkaa kädestä kiinni

Vitutti ku Veikko Kankkosen hyppy tuomittiin kaatuneeksi

Vitutti ku hävisin penninheitossa ja lämäsin vuokrakasarmin ulko-oven ikkunan paskaksi ja sain maksaa

Vitutti ku ei ollu mopoa eikä sähköskittaa

Ja Colibri-uistin jäi kiinni pohjaan ja siima katkesi

Vitutti ku kirkasta viinaa sai vaan Alkosta ja hakijalla täyty olla viinakortti.

 

iii

Intissä vitutti

Intissä vitutti

Intissä vitutti lomilta palaaminen, tst-liivit, runkkupuku, kusiluistimet, peltipaita, munamankelin satula, kapiaisten pärstät Santahaminan Sahara

 

Ii

Ekassa avioliitossa vitutti ettei maailmanvallankumousta tullutkaan

Ja minäkin valuin pikkuporvarilliseen elämäntapaan.

 

Iii

Erossa vitutti kuka teki huorin

 

IIi

Toisessa avioliitossa vitutti ettei kaksi kalenteria tuoneet lisää työtunteja vuorokauteen.

Vitutti kuinka pomot suojelivat omia työpaikkojaan henkilöstön saneeraamisvaiheessa

Vitutti että maailmassa on niin paljon naisia, joita en ehtisi testata

 

IIii

Erossa vitutti etten hypännyt

 

IIIi

Kolmannessa avioliitossa vituttaa etteivät aikaisempien avioliittojen lapset ymmärrä minua

Tai minä heitä

Vituttaa ettei kaikkea voi aloittaa alusta ja tehdä toisin

Vituttaa kaikki tänne jonnekin nurkkiin kadonneet vasarat ja vasemman käden hanskat ja ruuvarit.

Ja aamuyön kuolemattomat, loistavat ideat, minne nekin katosivat aamun valjetessa, unien karatessa silmistä?

Vituttaa ne hetket jotka olen jättänyt rakastamatta ja jättänyt sanomatta kuinka paljon rakastan.